דינמיקה
משחקי אור
קרעים בחלום
מעשה בראשית
לברוא עולם קסום מתוך הליבה
מעמקים
ברוח הסטודיו של מרדכי ארדון
תחריטים, פריס 2006
מיניאטורות
קטנות שהן גדולות, מיניאטורות 1999 -2009
מסתרי הסתיו
תמונות מתערוכות קבוצתיות
דיאלוגים, 2014 - 2021
רטרוספקטיבה של סדרות, 2000 - 2022
עבודות לפי טכניקה:
מים
שמן
רישום
תחריטים והדפסים
טכניקה מעורבת
מבנים גאומטריים
קרעים בחלום
התערוכה הוצגה:
בנובמבר-דצמבר 2003 בירושלים בגלרייה העירונית של ירושלים
תערוכה בצבעי שמן על בד.
מוקד התערוכה הייתה יצירת אמנות גדלת מימדים
המורכבת מתשע תמונות כול אחת בגודל של 60x40 ס"מ, סה"כ 120x180 ס"מ.
התמונה נוצרה בעקבות החוויה הקשה של הפיגוע באוטובוס מספר 20
שהתפוצץ ליד ביתה של האמנית בירושלים בנובמבר 2002.
קטע קצר מתוך דבריה של האמנית על התערוכה
"קרעים בחלום" נראית למסתכל בה מן הצד, כאילו חיבלתי בכוונה ביצירתי הזרועה כולה חללים לבנים. החללים הלבנים "הקורעים" כאילו את התמונה מבפנים מבטאים את השבר והצער שחוויתי בעקבות הפיגוע ותחושת האין אונים שבעקבותיו.
יתר התמונות שהוצגו בתערוכה מנוגדות לה בתכלית וזאת על מנת להבליט את ההבדל בין ההרמוניה של סגנוני הרגיל ובין תמונה זו.
מן העיתונות:
רקוויאם לחלום
"... ‘קרעים בחלום‘ היא יצירה המורכבת מתשע תמונות, ואת הפסטורליות הנוגה שהן מקרינות, מפרים, פשוטו כמשמעו, קרעים." "...למרות סיפור הרקע והטראומה שבבסיסו, התערוכה אינה מציגה מראות קשים."..."היצירה, כאמור, מורכבת מתשע תמונות. אלה כמו יצירותיה האחרות של פולוצקי, הן ציורים מופשטים בצבעים רכים, נגיעות קלות של צבע שיוצרות תמונת נוף. אולם לאותו רקע רך וחלומי נוספו אחרי הפיגוע קרעים גסים שביצעה פולוצקי בעצמה. ‘כאילו חיבלתי במו ידיי ביצירה שלי‘, היא אומרת. "התמונות, אם אפשר להתעלם לרגע מההקשר, משדרות נועם ויופי אסתטי." ..."אני רודפת יופי", מסבירה פולוצקי, "לכל אחד יש תפקיד בעולם ואני רואה את תפקידי להוסיף קצת יופי לעולם. זו אולי מילה קצת גסה באמנות, אבל זה חשוב לי מאוד. אבל כאן הרגשתי שאני לא יכולה, כמו תמיד, להקפיד על ההרמוניה והיופי וציירתי את תשע התמונות. הרגשתי שאני חייבת לעשות את זה". ...התמונות האחרות [בתערוכה] מהוות בעצם אנטיתזה ומדגישות את ההבדל בין השלווה לדיסהרמוניה".
מתוך הביקורת שנכתבה על התערוכה על ידי אפרת זמר בעיתון "כל הזמן"
מהתאריך 21.11.2003
הדף הימני של הכתבה
הדף השמאלי של הכתבה בעיתון
"... על התערוכה בהרחבה
בעשרים ואחד בנובמבר שנת 2002 התפוצץ אוטובוס מספר
עשרים מול חלון ביתי בקרית מנחם.
החוויה הקשה של הפיגוע גרמה לי ליצור יצירת אמנות
הנראית למסתכל בה מן הצד, כאילו חיבלתי ביצירתי,
הזרועה כולה חללים לבנים.
עד עתה לא יכולתי להציג עבודה זו משום שהרגשתי
ש"הרסתי" ו"פגמתי" במו ידי בתשע התמונות ההרמוניות
המרכיבות את היצירה. התבוננות ביצירה עוררה בי
תחושה של החמצה, צער וכאב לא רק עליה עצמה
אלא גם על מה שהיא מסמלת. הבקיעים הלבנים
הקורעים את התמונות מבפנים, ביטאו בעיני
את השבר, הקרע והצער הקיימים בארצנו.
רק במלאת שנה לפיגוע, שלצערי לא היה האחרון,
מצאתי עוז בלבי להציג יצירה זו ברבים.
ליאת פולוצקי [מתוך קטלוג התערוכה]
--------------
היצירה המרכזית בסדרת העבודות הנוכחית מורכבת מתשעה ציורים אשר צוירו בעקבות פיגוע אשר התרחש לפני כשנה מתחת לביתה של האמנית. חווית הטראומה של הפיגוע, יצרה קרע בחלומה, חדרה לציוריה והפכה לאין בתוך היש של היופי והתקווה.
הקרע של הבד החשוף אשר מותירה פולוצקי זועק את הכאב, את הזוועה ולא נותן לצופה להתעלם ולשכוח. זהו קרע תובעני אשר מבלי לצייר את הנפגעים עצמם, את הפצועים וההרוגים, מספר לנו את סיפור החלל הנותר בעקבותיהם, טורד את מנוחתנו. בתוך כל היופי, השלווה והאסתטיקה המרכיבים את יצירתה של פולוצקי, הקרע הפך לנקודת עיוורון ויזואלית וחוזר על עצמו בכפייתיות.
הקרע גם מזכיר, מסמל את הטראומה הקולקטיבית אשר כולנו חווים כאן, כולנו נושאים קרעים בנשמותינו והאמנית מבטאת את תחושת הכאב והכעס, חוסר האונים והיאוש.
הנופים החלומיים המוצגים אף הם בתערוכה מאפיינים את גישתה השוטפת של פולוצקי לנושאי ציוריה, מלאי יופי ואור, מקרינים אנרגיות, נעים בין השלו לסוער. כולם מבוצעים ביד אמונה ובמקצועיות. הנופים ההזויים מאפשרים לנו לצאת למסעות מדיטיביים, עלינו רק להתרכז קמעה ולהתמסר לדרך המנותבת על ידי היוצרת. המסע הוא אל מחוזות קיומה הפרטיים ביותר של פולוצקי, אל החיבור האישי של המציאות הפרטית שלה עם ההזיה, אל תוך האפשרי שלה.
חנה ברק אנגל [מתוך קטלוג התערוכה]
היצירה "קרעים בחלום" הייתה מוצגת בלשכת ראש עיריית ירושלים. החל משנת 2003 ובמשך כול תקופת כהונתו של ראש העיר מר אורי לופוליאנסקי ו"נעלמה" מבלי להותיר עקבות עם כניסתו של מר ניר ברקת ללשכה בשנת 2010
כריכת הקטלוג
ראו כתבתו של ניר חסון בנושא הנמצאת בארכיון עתון הארץ באינטרנט, מס‘ כתבה 1545642 מהתאריך 21.1.2010
בחזרה לתערוכה