גלריית עבודות
יצירות נבחרות
דינמיקה
משחקי אור
קרעים בחלום
מעשה בראשית
לברוא עולם קסום מתוך הליבה
מעמקים
ברוח הסטודיו של מרדכי ארדון
תחריטים, פריס 2006
מיניאטורות
קטנות שהן גדולות, מיניאטורות 1999 -2009
מסתרי הסתיו
תמונות מתערוכות קבוצתיות

עבודות לפי טכניקה:
מים
שמן
רישום
תחריטים והדפסים
טכניקה מעורבת
מבנים גאומטריים
ברוח הסטודיו של מרדכי ארדון
אודות התערוכה/היצירות לחצו כאן > 

ברוח הסטודיו של מרדכי ארדון

התערוכה הוצגה :
בספטמבר 2006 ,במרכז הבינלאומי לאמנות [הסיטה] בפריס, צרפת


במחצית השנייה של שנת 2006 שהיתי במרכז הבינלאומי לאמנות [הסיטה] בפריס. התמזל מזלי והסטודיו שניתן לי היה הסטודיו של האמן הישראלי מרדכי ארדון עליו השלום.
ייחודו של הסטודיו היה בכך שמולו התרומם קיר מכוסה כולו בצמחייה ירוקה. קיר זה הקסימני מהרגע הראשון לבואי. התבוננתי בו ארוכות וראיתי כיצד הוא משתנה מידי יום. גווניו ועוצמת צבעיו תלויה הייתה באור השמש מזריחה עד שקיעה ובמצב העננות בשמיים. גווני הירוק שלו הפכו לצהובים בשעות הצהרים הלוהטות ולירוקים-שחורים בשעות הערב כאשר נשפך עליו אור מפנס בודד. המראה היה מרתק לאין שיעור ולי לא נותר אלא לשבת מנגד, להתפעל משינויים אלה ולהעלות על הבד את התרשמויותיי במשך כל היום.

התוצאה הבלתי נמנעת הייתה שמרוב סקרנות ועניין בקיר שלפני, בסופו של דבר, כמעט ולא יצאתי מהסטודיו. מידי פעם ראיתי בקיר דברים חדשים ולא צפויים, בני אדם שחלפו על פניו ונבלעו בתוכו, ציפורים שנחו עליו ואחר-כך התעופפו להן. אירועים קטנים שהיו מרתקים אותי כבמטה קסם. בתחילה הסתפקתי בציור מספר רב של תמונות מאונכות קטנות בצבעי מים  אולם הן לא הספיקו לבטא את מלוא תחושותיי מהקיר ורציתי ליצור קיר ענק משלי.

בעיות לוגיסטיות מנעו ממני את האפשרות לצייר תמונה פנוראמית גדולת מימדים כפי שרציתי, והחלטתי ל"הרכיב" את הקיר ממספר רב של תמונות קטנות יותר. ציירתי 20 תמונות מרובעות בצבעי שמן בגווני ירוקים-צהובים [כול אחת בגודל 60X60 ס"מ] כאשר המכלול כולו אמור היה לבטא את תחושותיי ממגוון הצבעים והאירועים של הקיר. "הקיר" שבניתי אורכו היה 6 מטר וגובהו 1.20 מטר והוא הוצג בתערוכה בגלריה של הסיטה יחד עם מספר תמונות ירוקות בצבעי שמן ובצבעי מים. כול התמונות בתערוכה ביטאו למעשה את התרשמותי מהקיר הצומח שממול לחלוני. קראתי לתערוכה "ברוח הסטודיו של מרדכי ארדון, משום שנאמר לי שגם ארדון נטש בתקופת שהותו בסיטה את יתר הצבעים והתמקד בירוק, כנראה אף הוא בהשפעת אותו קיר שצמח מול הסטודיו שלו.

ההזמנה לתערוכה




בחזרה לתערוכה