גלריית עבודות
יצירות נבחרות
דינמיקה
משחקי אור
קרעים בחלום
מעשה בראשית
לברוא עולם קסום מתוך הליבה
מעמקים
ברוח הסטודיו של מרדכי ארדון
תחריטים, פריס 2006
מיניאטורות
קטנות שהן גדולות, מיניאטורות 1999 -2009
מסתרי הסתיו
תמונות מתערוכות קבוצתיות
דיאלוגים, 2014 - 2021
רטרוספקטיבה של סדרות, 2000 - 2022

עבודות לפי טכניקה:
מים
שמן
רישום
תחריטים והדפסים
טכניקה מעורבת
מבנים גאומטריים

דינמיקה

התערוכה הוצגה:

בנובמבר 2001 בירושלים במבואה של תיאטרון ירושלים
באפריל 2004 בתל-אביב ב"בית הירוק" באוניברסיטת תל-אביב

תערוכה של ציורים בצבעי שמן על בד. בתערוכה הוצגו תמונות גדולות מימדים, מופשטות למחצה, אשר ניסו לתאר את התנועה בנוף בשתי צורות: את הנוף הנראה מבעד לעיניו של נוסע המביט בחלונות תוך כדי נסיעתו המהירה באמצעי תחבורה שונים ואת התנועה הקיימת ממילא בטבע (סופות חול, רוחות,  נחשולי הים, וכדומה).

מן העיתונות

"... פולוצקי הייתה בחירתי הטבעית מתוך חמש התערוכות שהוצגו בתיאטרון,...
בנינוחות-מה ישבתי סוף-סוף לכתוב על החילוק שבין חדווה "מצוירת" לעגמימות "נצפית" בציורי הסערה הנהדרים של ליאת פולוצקי, כשבמבטי המשוטט אחר מלות פתיחה סתוויות ... "

מתוך הביקורת שנכתבה על התערוכה על ידי אלברט סוויסה בעיתון "עכבר כל העיר"
מהתאריך 2.11.2001

על התערוכה בהרחבה

נושא התערוכה הנוכחית הוא התנועתיות; הדינמיקה בטבע על כל גווניו והדינמיקה בין האדם לבין הנוף.הטבע משופע בתנועה: רוחות נעות המטלטלות את השיחים ועלי העצים; סערות-ים; טייפונים; ציקלונים; מים זורמים בנהרות; רחש גלי-הים; מבזק קרני-האור, זרימת הלבה מהרי הגעש ועוד ועוד...

גם האדם תורם לתנועה זו: אורות מכוניות ומטוסים החולפים ביעף; אורות-הלילה המהבהבים; זיקוקין וזרקורים; תנועת להבות האש. גם כשהנוף עצמו סטטי ורגוע, לא תמיד נראה אותו כך; רובנו ממעטים ללכת ורוב הזמן רואים את הנוף במצב של תנועה. ידוע היטב שהאדם הנוסע במהירות רואה את הנוף כנע מולו למרות שהנוף עצמו אינו זז. לכן קיים הבדל בהסתכלות בנוף במצב של עמידה לעומת נוף במצב של נסיעה במכונית, נסיעה ברכבת-מהירה או דהירה באופנוע. במצב של תנועה מואצת חלק מהעצמים נראים לנו מטושטשים ואילו אחרים מאבדים את צורתם הראשונית והופכים למשהו חדש.
  
כל התנועה הזאת, החולפת על פנינו המשתאות חייבת להשפיע עלינו. והאמן היוצר הקונבנציונלי הנאבק עם בד הציור בלבד, לעתים רחוקות יצליח להתמודד עם התנועה המהירה ולבטא אותה במלואה.

בתערוכה זו הכוללת ציורים מ-1999- 2001 הצבתי לפני אתגר לבטא בציורי לא רק את התנועה הקיימת בטבע ממילא אלא גם את הטבע הנראה נע ומשתנה רק בשל נקודות מבט שונות של המתבונן בו.

 ליאת פולוצקי [לקוח מדף ההסבר על התערוכה]

כריכת הקטלוג


 

 



בחזרה לתערוכה